مزایای فیزیوتراپی در منزل

تاریخ انتشار: 4 مهر, 1397


تعریف فیزیوتراپی

فیزیوتراپی بخشی از حوزه سلامت است که با استفاده از تجهیزات و دستگاه ها، تمرینات و تکنیک های خاص با تکیه بر علوم پایه چون آناتومی عضلات و مفاصل، فیزیولوژی، نوروفیزیولوژی، نوروساینس (علوم اعصاب) پاتوفیزیولوژی و علوم دیگری همانند حرکت شناسی (کینزیولوژی) و الکتروتراپی به درمان بیماری ها، اختلالات عصبی-عضلانی-اسکلتی (نوروماسکولواسکلتال) و درد می پردازد که هدف اصلی این علم ارتقاء سلامت (Health promotion)، افزایش عملکرد، استقلال و بهبود کیفیت زندگی (Quality of Life) افراد است.

جایگاه فیزیوتراپی در زندگی 

فیزیوتراپی خوب در سعادت آباد


از اواسط قرن بیستم به تدریج با پیشرفت های علوم پزشکی و افزایش خدمات درمانی، بیماری های واگیر و عفونی کاهش چشمگیری یافتند. ولی امروزه با تغییر سبک و شیوه زندگی افراد و جوامع، کم تحرکی، چاقی، اختلالات وضعیتی ناشی از کار و ... همگی زمینه بیماری های مزمن و دژنراتیو (تخریبی)، مشکلات عضلانی-اسکلتی، دیابت، سکته مغزی و بیماری های قلبی-عروقی  را فراهم کرده اند.

راحتی در خانه


شما در خانه خودتان در یک محیط آشنا هستید و بنابراین راحت‌تر و آرام‌تر خواهید بود. راحتی بیشتری که ممکن است هنگام فیزیوتراپی در خانه باشد، می‌تواند روند درمان را تسریع بخشد، زیرا شما در وضعیت بسیار آرام‌تری قرار دارید.

حذف موانع


شرایط مختلفی وجود دارد که می‌تواند مانع از دریافت درمان مناسب یا باعث تأخیر در درمان آنان شود زیرا قادر به رفتن به کلینیک نیستند. این شرایط می‌تواند هر چیزی باشد؛ از مشکلات و سختی‌های رفت و آمد گرفته تا آسیب‌دیدگی حرکتی، بیماری و معلولیت. 

صرفه جویی در هزینه


منجر به کاهش هزینه‌های درمان به دلیل حذف رفت و آمد و سفر می‌شود

نیاز به مشاوره دارید

کارشناسان ما منتظر تماس شما می باشند