سوالات رایج لیرز درمانی

سوالات رایج لیرز درمانی

تاریخ انتشار: 24 مهر, 1397

فیزیوتراپی در سعادت آباد

روال انجام لیزر درمانی چگونه است؟

در زمان انجام این روش، دستگاه لیزر، مقدار زمان مشخصی در کنار بدن یا به‌طور مستقیم روی بدن بیمار قرار داده می‌شود. اگر مستقیماً روی بدن بیمار قرار گیرد ورقه‌ای کوچک برای ایجاد فاصله‌ای در حدود دو میلی‌متر بین لیزر و سطح پوست گذاشته می‌شود. در طول لیزر درمانی، نور لیزر با طول‌موج خاصی به ناحیه‌ی موردنظر تابانده شده و ضربه می‌زند. میزان و دوز درمان ازجمله مدت زمان تابش نور لیزر، نرخ پالس و طول‌موج، دستورالعمل‌های بالینی مهمی است که توسط سازنده‌ی لیزر مشخص می‌گردد. بسیاری از افراد درمان شده با این روش، -طبق گفته‌ی خودشان- هیچ احساسی در طول درمان نداشته‌اند.

پیش از به‌کارگیری لیزر، پوست ناحیه موردنظر تمیز و تراشیده می‌شود ضمن آن‌که، هم بیمار و هم پزشک باید عینک ایمنی به چشم داشته باشند تا از ورود نور لیزر به چشم جلوگیری به عمل آید.

انجام لیزر درمانی چقدر طول می‌کشد؟

دوره‌ی معمول درمان بسته به‌اندازه‌ی محیط تحت درمان، بین ده تا بیست دقیقه، طول می‌کشد. بیماری‌ها و عوارض مزمن اگر دو تا سه بار در هفته تحت درمان قرار گیرند، بهتر درمان می‌شوند ولی بیماری‌های حاد به‌خصوص اگر درد زیادی داشته باشند باید هرروز تحت درمان قرار ‌گیرند.‌ در این روش، برنامه‌ی درمانی هر فرد، به‌طور جداگانه تدوین می‌شود.

آیا نتایج لیزر درمانی طولانی‌مدت است؟

درمان با لیزر معالجه و درمان است، نه تسکین موقت یا سرپوش‌گذاری بر بیماری، بنابراین نتایج آن نیز مادام‌العمر خواهد بود.

آیا ترکیب لیزر درمانی با روش‌های دیگر درمان امکان‌پذیر است؟

نه‌تنها امکان‌پذیر است، بلکه حتی با ترکیب این روش با شکل‌های دیگر درمان، مانند طب سوزنی، فیزیوتراپی، الکتروتراپی (برق‌درمانی) و تغذیه‌درمانی تأثیر آن بیشتر هم می‌شود. خود ما هم گاهی برای سرعت بخشیدن به تسکین درد، لیزر درمانی‌ را با شیوه‌های مخصوصی ترکیب می‌کنیم.

منبع 

نیاز به مشاوره دارید

کارشناسان ما منتظر تماس شما می باشند