مگنت تراپی چیست،کاربردهای مگنت تراپی در فیزیوتراپی

مگنت تراپی چیست،کاربردهای مگنت تراپی در فیزیوتراپی

تاریخ انتشار: 24 فروردین, 1397

تعریف مگنت تراپی

مگنت تراپی یک روش درمانی است که از انرژی طبیعی مغناطیس که برای بقاء و سلامت عمومی انسان ضروری است، استفاده می‌کند. بدن ما علاوه بر وجود فیزیکی، دارای یک انرژی نامرئی در اطراف خود می‌باشد که از آن به عنوان بیومغناطیس نام برده می‌شود. اگر وجود این انرژی را تشخیص دهیم، آنگاه عجیب نخواهد بود که بدانیم که بدن‌های ما می‌تواند از مزایای این میدان انرژی طبیعی بهره‌مند شوند.

فیزیوتراپی در منطقه سعادت آباد

اغلب منتقدین روش مگنت درمانی معتقدند که آثار مثبت ناشی از این روش به خاطر خاصیت تلقینی (پلاسیبو) است و اثر واقعی در درمان بیماران ندارد. اما محققان ثابت کرده‌اند که استفاده از بیومغناطیس بر روی بدن باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی ثابت می‌شود که می‌تواند به تعادل و قدرت بهبود خود به خودی بدن کمک کند.

مغناطیس درمانی چگونه عمل می کند؟

سودمندی استفاده از مگنت تراپی به عنوان یک روش درمانی به خاطر وجود حوزه های مختلف الکترو مغناطیسی می باشد که در بدن انسان بطور طبیعی وجود دارد. برای مثال، انتقال پیام ها در سیستم عصبی و عکس العمل عضلات به آنها با فعالیت مغناطیسی بدن ارتباط دارد. علاوه بر این گرما می تواند بزرگترین حوزه مغناطیسی را در بدن ایجاد کند. به همین خاطر بیان می شود حوزه های مغناطیسی منفی می توانند باعث تحریک متابولیسم بدن، افزایش مقدار اکسیژن در دسترس سلول ها، و کاهش محیط اسیدی در بدن شود.

فیزیوتراپی در سعادت آباد

نحوه کار مگنت تراپی چگونه می باشد

مگنت تراپی ( مغناطیس درمانی ) معمولاً شامل استفاده از آهنرباهای ثابت بر روی نقاطی از بدن است که دچار مشکل خاصی از جمله درد شده باشد. قدرت آهنرباها بر حسب واحد گاوس یا تسلا بیان می‌شود. یک تسلا معادل ۱۰۰۰۰ گاوس می‌باشد. آهنرباهای دارای خاصیت درمانی معمولاً قدرت مغناطیسی بیشتری در مقایسه با آهنرباهای معمولی از نوع مورد استفاده در یخچال‌ها دارند. اغلب آهنرباهای درمانی، قدرتی در حدود ۲۰۰ تا ۱۰۰۰۰ گاوس دارند. در حالی که قدرت آهنرباهای خانگی معمولاً در حدود ۲۰۰ گاوس است.

به خاطر انواع متعددی از میدان‌های الکترومغناطیسی که به طور طبیعی در داخل بدن وجود دارد، استفاده از مگنت تراپی برای درمان بیماری‌ها از جمله درمان کمر درد با مگنت تراپی، با استقبال قابل ملاحظه‌ای روبرو شده است. برای مثال انتقال امواج در سیستم عصبی و انقباض ماهیچه‌ها در اثر پیام‌های عصبی، فرایندهایی هستند که تحت تأثیر فعالیت‌های مغناطیسی انجام می‌گیرند. بزرگ‌ترین میدان مغناطیسی در بدن به وسیله قلب ایجاد می‌شود. چندین فعالیت فیزیولوژیکی مهم دیگر در بدن نیز وابسته به نیروهای مغناطیسی است.

یک تصور غلط که در مورد مگنت تراپی وجود دارد آن است که آهنرباهای ثابت، آهن موجود در گلبول‌های قرمز خون را جذب می‌کنند و باعث افزایش گردش خون می‌شوند. اما واقعیت آن است که آهن موجود در سلول‌های خونی به شکل مغناطیسی نیست. با این حال آهنرباها ممکن است بر روی سایر مولکول‌های باردار موجود در خون و دیگر قسمت‌های بدن تأثیر بگذارند. مغناطیس درمانی غالباً برای تسکین علائم درد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مگنت تراپی برای چه دردهایی مورد استفاده قرار می گیرد

  • سر درد و میگرن
  • درد گردن، شانه و کمر
  • ضرب دیدگی و رگ به رگ شدن عضلات
  • انواع آرتروز ازجمله آرتروز شانه و درد مفاصل
  • روماتیسم و ورم کیسه‌های مفصلی
  • دردهای عضلانی
  • درد ناشی از کهولت سن
  • بهبودی بعد از عمل جراحی
  • پوکی استخوان
  • زانو درد و مشکلات زانو
جهت کسب اطلاعات بیشتر با فیزیوتراپی سرو نقره ای در سعادت آباد تماس حاصل فرمایید.
تماس با سرو نقره ای
فیزیوتراپی خوب در تهران

مگنت تراپی

نیاز به مشاوره دارید

کارشناسان ما منتظر تماس شما می باشند