تشخیص آرتروز زانو

تشخیص آرتروز زانو

تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت, 1397

عواملی که نشانه آرتروز زانو هستند

نشانه آرتروز زانو در بانوان

آرتروز بخصوص آرتروز زانو یکی از مشکلاتی است که در خانمها بیشتر از آقایان بروز میکند.شاید یکی از مهمترین دلایل آن،هورمونهای زنانه ی استروژن و پروژسترون هستند.زمانی که سطح این هورمونهای جنسی بخصوص در دوره ی یائسگی پایین می آید،مواد معدنی و کلسیم بدن به صورت ۳ برابر قبل از بدن دفع میشود.همین موضوع باعث میشود که در زنان بعد از سن یائسگی ما شاهد بروز انواع بیماریها و اضافه وزن باشیم.همین اضافه وزن و کمبود مواد معدنی،باعث فشار زیادی روی مفصل زانو شده تا حدی که در مراحل پیشرفته حتی تغییر شکل در زانو را نیز مشاهده میکنیم.از نشانه آرتروز زانو در بانوان میتوان به درد،محدودیت حرکتی، سختی در حرکات بخصوص راه رفتن و تغییر وضعیت، تورم داخل و خارج مفصلی ،کاهش تعادل و در مراحل پشرفته ایجاد زانوی پرانتزی اشاره کرد.بهترین روشها برای جلوگیری از پیشرفت از دست دادن مواد معدنی.

فیزیوتراپی سعادت آباد

آرتروز زانو در افراد مختلف نشانه های متفاوتی دارد. در مظالعات اخیر نشان داده که درصد ابتلا به آرتروز زودرس در خانمها بیشتر از آقایان است. معمولا نشانه آرتروز زانو در آقایان از سنین ۳۵ سالگی شروع شده و با توجه به شغل،نوع محل زندگی، دارا بودن بیماری زمینه ای یا نه ،داروهای مورد استفاده، ورزشکار بودن یا نه و وزن وی زمان بروز نشانه های اولیه متفاوت است. برای مثال در آقایانی که برای مدتی ورزش حرفه ای کرده باشند،به علت آماده بودن مفاصل و عضلات،علایم تخریب مفصلی در آنها دیرتر پدیدار آمده و حتی ممکن است خیلی به مقدار کم آنرا تجربه کنند. اما مشاغل سنگین و اضافه وزن و نیز مصرف سیگار و مشروبات الکلی بدن را بسیار ضعیف کرده لذا مواد معدذنی و کلسیم بیشتری از دست رفته که در نتیجه باعث ایجاد آرتروز و بیماریهایی همراه مثل پوکی استخوان خواهد شد.

عواملی که نشانه آرتروز زانو هستنداز آنجایی که افراد ورزشکار مدت زمان بسیاری را صرف ورزش حرفه ای کرده اند لذا بدن تا حدود زیادی دربرابر انواع بیماریهای درونی، مقاومت دارد. اما اگر ورزش به صورت غیر اصولی انجام گرفته باشد یا پس از مدتی دوری از ورزش، فعالیت شدید از سر گرفته شود، نشانه آرتروز زانو در ورزشکاران بروز میکند.یکی از بهترین درمانها برای رفع عوارض و بازگشت به ورزش، کاهش فشار از روی مفصل است یعنی با آنالیز دقیق حرکات ، منشا ایجاد آسیب مشخص شده وبا اصلاح حرکات فرد به زندگی طبیعی و ورزش.

منبع

نیاز به مشاوره دارید

کارشناسان ما منتظر تماس شما می باشند