نحوه عملکرد الکتروتراپی برای کاهش درد

تاریخ انتشار: 1 بهمن, 1400

در حالی که مفهوم استفاده از الکتریسیته روی بدن ممکن است دردناک به نظر برسد، بسیاری از مردم احساس آرامش می کنند. برای مثال، با TENS، فرد احساس سوزن سوزن شدن، لرزش یا وزوز را تجربه می کند.

مکانیسم دقیق اثر مفید تحریک الکتریکی بحث برانگیز است. تحریک الکتریکی ممکن است مستقیماً از انتقال سیگنال های درد در طول اعصاب جلوگیری کند. علاوه بر این، نشان داده شده است که تحریک الکتریکی باعث ترشح اندورفین، مسکن‌های طبیعی تولید شده توسط بدن می‌شود.

عوارض جانبی الکتروتراپی

شایع ترین عارضه جانبی الکتروتراپی، تحریک یا بثورات پوستی است که به دلیل چسب های موجود در الکترودها یا نواری که الکترودها را در جای خود نگه می دارد، ایجاد می شود. استفاده بیش از حد از الکتروتراپی ممکن است باعث احساس سوزش در پوست شود. دستورالعمل های مربوط به مدت درمان باید به دقت دنبال شود تا مشکلی ایجاد نشود.

تحریک الکتریکی نباید روی بدخیمی ها یا نواحی با پوست شکسته یا عفونت اعمال شود. کبودی، خونریزی یا عفونت با انواع الکتروتراپی که به پوست نفوذ می کنند امکان پذیر است.

قرار دادن پدها روی قلب یا روی سرنخ های ضربان ساز می تواند باعث آریتمی قلبی شود و قرار دادن آنها روی شکم زن باردار می تواند باعث آسیب جنین شود. در واقع، به افراد دارای ضربان ساز قلب و زنان باردار به طور کلی توصیه می شود که از الکتروتراپی به طور کلی اجتناب کنند.

تمایل دارم از الکتروتراپی بیشتر بدانم

تیم سرو نقره ای یک مطلب نسبتا کامل و خوب در مورد الکتروتراپی تهیه کرده اند. آشنایی کامل با الکتروتراپی

انواع الکتروتراپی

همه دستگاه های الکتروتراپی شباهت های خاصی دارند، مانند استفاده از باتری برای اعمال جریان به الکترودها. با این حال، درمان ها در فرکانس، شکل موج و اثرات متفاوت هستند. اینها برخی از رایج ترین انواع الکتروتراپی هستند:

  • تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS)
  • تحریک الکتریکی عصبی از راه پوست (PENS)
  • تحریک الکتریکی عضلات (EMS)
  • جریان تداخلی (IFC)
  • درمان میدان الکترومغناطیسی پالسی (PEMF)
  • تحریک گالوانیکی (GS)

اولتراسوند و لیزر درمانی اغلب با الکتروتراپی یا دسته وسیع‌تری از عوامل الکتروفیزیکی، علیرغم اینکه جریان الکتریکی ارائه نمی‌کنند، گروه‌بندی می‌شوند. با سونوگرافی، امواج صوتی به ناحیه آسیب دیده هدایت می شود تا روند بهبودی را تسریع کند. لیزر درمانی همچنین ممکن است برای کمک به بهبود بافت مورد استفاده قرار گیرد و درمان هدفمندتر و شدیدتری را ارائه می دهد.

منبع

نیاز به مشاوره دارید

کارشناسان ما منتظر تماس شما می باشند